Site icon paramythianews

Άρθρο Κουτσή – Χριστοφίδη για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Δάσκαλος σκυφτός, αμόρφωτος λαός !

με αφορμή την ¨αξιολόγηση¨ και τις μεγάλες κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών

Άρθρο των Δημήτρη Χριστοφίδη (Αντιπροέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Εκπ/κών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Θεσπρωτίας) & Ηλία Κουτσή (μέλους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας).

Η κυβέρνηση, παραμονές εκλογών, αποφάσισε να κλιμακώσει την επίθεση ενάντια στην δημόσια εκπαίδευση προωθώντας την αντιδραστική και αντιεκπαιδευτική «ατομική αξιολόγηση». Πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις εδώ και 40 χρόνια, από τις οδηγίες της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α, που από κοινού έχουν υιοθετήσει. “Βελτίωση”, “Λογοδοσία”, “Έλεγχος”, “Ανατροφοδότηση”, “Αποτίμηση” και λοιπά παραμύθια… την ίδια ώρα που τα σχολεία μας κλείνουν με την εμφάνιση του πρώτου κρύου, πλημμυρίζουν από την πρώτη βροχή, μένουν χωρίς ρεύμα σε ώρα μαθήματος, με σοβάδες και καταρρεύσεις να απειλούν τη σωματική μας ακεραιότητα.

Την ίδια ώρα που υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ αδιαφορούν πλήρως για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια, την ίδια ώρα που ένας νεοδιόριστος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με 737€… Η κυβέρνηση προχωρά σε έναν ωμό εκβιασμό απέναντι σε χιλιάδες νεοδιόριστους συναδέλφους μας… Τόσο πολύ αποσκοπεί στη βελτίωση του εκπαιδευτικού, που τρέχει κάθε μήνα στα δικαστήρια, εκβιάζει και απειλεί εκπαιδευτικούς, αντιστρέφει την πραγματικότητα. Δεν μπορεί να πείσει κανέναν!

Δε θα φοβηθούμε την κυβέρνηση και τους εκβιασμούς της. Γιατί είμαστε εκπαιδευτικοί κι έχουμε συνείδηση της αποστολής μας. Γιατί παλεύουμε κάθε μέρα για τη μόρφωση των μαθητών μας, μέσα σε αντίξοες συνθήκες. Γιατί για να είμαστε δάσκαλοι, πρέπει πρώτα-πρώτα να είμαστε όρθιοι!

Κι αυτοί μας θέλουν σκυφτούς, φοβισμένους. Με δείκτες που είναι αδύνατον να πιαστούν, αλλά και να μετρήσουν ουσιαστικά το πολυσύνθετο παιδαγωγικό έργο μέσα στην σχολική τάξη. Με μια διαδικασία παρωδία που μας γυρίζει χρόνια πίσω. Με τον διευθυντή του σχολείου να μετατρέπεται, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, σε παιδαγωγικό μας κριτή!

Αν ενδιέφερε την κυβέρνηση (και όλες τις προηγούμενες) η ποιότητα της Εκπαίδευσης, θα ικανοποιούσε όσα ζητούμε εδώ και δεκαετίες. Ουσιαστική επιμόρφωση, μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, κάλυψη των κενών με μονιμοποίηση αναπληρωτών, χρηματοδότηση, νέα σχολικά κτίρια, σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Είναι γνωστή η πείρα από τις χώρες που εφαρμόστηκαν αυτά τα μέτρα (βλ. Μεγάλη Βρετανία): κατηγοριοποιημένα σχολεία, εκπαιδευτικοί με άθλιες εργασιακές σχέσεις, ακόμα και αναζήτηση εκπαιδευτικών από άλλες χώρες, όπως την Ελλάδα.

Οι εκπαιδευτικοί συνεχώς παλεύουμε να γίνουμε καλύτεροι παιδαγωγοί, αξιολογούμαστε κάθε μέρα, κάθε διδακτική ώρα από δεκάδες μαθητές, γονείς. Δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα. Έχουμε απέναντί μας την πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης, που αντί να στηρίζει το έργο μας, επιδιώκει να ρίξει την ευθύνη για όλα τα προβλήματα σε εμάς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Δε θα τους περάσει.

Με πείσμα και αποφασιστικότητα, πιάνουμε ξανά το νήμα του αγώνα. Δεν περιμένουμε ξανά σωτήρες και μεσσίες, που δήθεν θα μας λύσουν τα προβλήματα. Μπλοκάρουμε τα σχέδια της κυβέρνησης εδώ και τώρα!

Την Τρίτη 15/2 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ και συμμετέχουμε μαζικά και αγωνιστικά στην μεγάλη απεργιακή συγκέντρωση των σωματείων μας στις 10 π.μ στην Ηγουμενίτσα (Πλατεία Δημαρχείου).

Exit mobile version