Site icon paramythianews

Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας για την παράδοση ΟΛΗΓ

ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

«Η ανάπτυξή τους τσακίζει τις ζωές μας…»

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΠΟΜΠΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 19/10 ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΣΤΙΣ 18:30

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης έρχεται την Παρασκευή 20/10 για να γιορτάσει την παράδοση του 67%  του λιμανιού μαζί με τα αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα στον Ιταλικό όμιλο Grimaldi έναντι 84 εκατ. Ευρώ.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των μεταφορών και της πολιτικής των εκάστοτε κυβερνήσεων για την ενίσχυση της κερδοφορίας του κεφαλαίου που λαμβάνει πολλές μορφές ιδιωτικοποίησης. Μια ανάπτυξη που εξασφαλίζει κερδοφόρες επενδύσεις στο κεφάλαιο, πολλαπλά “Τέμπη”, αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων με την κατάργηση της μόνιμης και πλήρους εργασίας, φέρνει την επέκταση των ευέλικτων μορφών εργασίας, τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, την αύξηση των ωρών εργασίας και εργατικών ακόμη και θανατηφόρων ατυχημάτων, την κατακόρυφη εμπορευματοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μια ανάπτυξη που τελικά τσακίζει τις ζωές μας για τα κέρδη των λίγων.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εντάσσεται στην ολοένα και αναβαθμισμένη σημασία των λιμένων του βόρειου άξονα της χώρας μας που περιλαμβάνει εκτός του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και τα λιμάνια της  Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολής και  της Καβάλας μέσα από το σχέδιο «Εγνατία των λιμένων». Με την επιδίωξη το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να γίνει η Δυτική Πύλη των Βαλκανίων για μεταφορά επιβατών, εμπορευμάτων, ενέργειας και να δοθεί ώθηση σε άλλους κλάδους της οικονομίας όπως ο τουρισμός, η εφοδιαστική αλυσίδα, το εμπόριο για τα κέρδη των αντίστοιχων μονοπωλιακών ομίλων. Το στόχο αυτό εξυπηρετούν και τα έργα που βρίσκονται ήδη σ΄ εξέλιξη στο λιμάνι και φυσικά για να τα βρει έτοιμα ο Ιταλικός όμιλος Grimaldi.

Είναι αποκαλυπτικές οι δηλώσεις του Εμάνουελ  Γκριμάλντι για την ανάδειξη  του λιμανιού της Ηγουμενίτσας ως κομβικής εμπορικής σημασίας. «Το λιμάνι της  Ηγουμενίτσας  έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Δεν είναι μόνο λιμάνι της Ηπείρου. Είναι  λιμάνι μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια.  Είναι το εμπορικό  λιμάνι που έχει στρατηγική σημασία   για τη  Βουλγαρία, τη Ρουμανία και υπό προϋποθέσεις ακόμη και για την Τουρκία» και εξήγησε: «Αφενός υπάρχει η Εγνατία Οδός που είναι σημαντική  οδική αρτηρία ενώ θα αναπτυχθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο Ε65 που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αθήνα κατευθείαν και θα κερδίζεις πέντε ώρες.» 

Ο στόχος είναι καθαρός. Αύξηση της κερδοφορίας μέσα από την μείωση του χρόνου μεταφοράς των εμπορευμάτων των ευρωπαϊκών ομίλων στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού. Αυτό το στόχο εξυπηρετεί και η παράδοση των εθνικών οδών σε ιδιώτες. 

Επίσης οι εξελίξεις στα λιμάνια της χώρας έρχονται να “κουμπώσουν” και με τους επικινδύνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς ΗΠΑ- ΝΑΤΟ-ΕΕ από την μια πλευρά και της Κινας-Ρωσίας από την άλλη που εξελίσσονται συνολικά στην ευρύτερη περιοχή και στους οποίους με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων η χώρα μας έχει “χωθεί” μέχρι το λαιμό. Το ίδιο ισχύει και για την αξιοποίηση των λιμανιών στα διάφορα ιμπεριαλιστικά σχέδια επεμβάσεων ΗΠΑ- ΝΑΤΟ- ΕΕ. Ας μη ξεχνάμε ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αξιοποιήθηκε κατά την διάρκεια του πολέμου κατά της Γιουγκοσλαβίας καθώς επίσης και  εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία για να μεταφερθεί μέσω της Εγνατίας Οδού αρμάδα ΝΑΤΟϊκων στρατιωτικών οχημάτων με τελικό προορισμό τη Βόρεια Μακεδονία, προκειμένου να συμμετείχε στη ΝΑΤΟική άσκηση «Swift Response 22» .

Λιμάνια και δρόμοι λοιπόν στην υπηρεσία της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ.

Μπροστά σ΄αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να εμπιστευτούμε την δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Με δυνατά σωματεία και διεκδικήσεις που θα έρχονται ενάντια στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, στις κυβερνήσεις και το κράτος, στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (ΕΕ-ΝΑΤΟ) μπορούμε να αποτρέψουμε αρνητικές εξελίξεις, νάχουμε κατακτήσεις όπως τα κατάφεραν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά, οι οικοδόμοι, οι εργαζόμενοι στην e-food, στην Λάρκο και αλλού. Ήρθε η ώρα με τη σημαία του αύριο, με τη σημαία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών:

ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ

Ένας αγώνας που θα δυναμώνει βάζοντας στο επίκεντρο τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, την κατάργηση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, για λιμάνια – κοινωνική ιδιοκτησία που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού και όχι να λειτουργούν με σκοπό την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Για να γίνει ο εργαζόμενος, ιδιοκτήτης του πλούτου που παράγει.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ 17/10/2023

Exit mobile version