Το άρθρο “ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ” δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική” στο τεύχος Ιουλίου 2021
Του Ηλία Φωτίου
Σκηνή πρώτη. Μόλις πέσει ο ήλιος και αρχίζει να δροσίζει, οι τουρίστες που διαμένουν στην Γλυκή αφού έβαλαν τα καλά τους κατεβαίνουν για βόλτα στο χωριό. Ο δρόμος είναι μόνο για πεζούς στην φουλ σεζόν, ο φωτισμός χαμηλός και ρομαντικός, ενώ βουκαμβίλιες και άλλα καλλωπιστικά φυτά συνθέτουν ένα υπέροχο θέαμα. Καφέ και ταβέρνες με ντόπιες συνταγές και ευχάριστες μουσικές πανέτοιμες να υποδεχθούν και να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Μια ευχάριστη ατμόσφαιρα σε ένα Ελληνικό καλοκαίρι στο φόρτε του.
Σκηνή δεύτερη. Στην είσοδο της Παραμυθιάς παρκάρουν δύο λεωφορεία γεμάτα με κόσμο. Οι ξένοι τουρίστες από Πάργα με την αδημονία της επίσκεψης μιας γραφικής ελληνικής κωμόπολης ξεχύνονται στους γύρω δρόμους. Εκεί, μικρά καλοφροντισμένα μαγαζάκια, σε ένα καλοφτιαγμένο παραδοσιακό πεζόδρομο και γραφικές πλατειούλες προσφέρουν προϊόντα και σουβενίρ, ακριβώς αυτά που ψάχνουν οι τουρίστες. Στο τέλος θα πιουν τον καφέ τους, θα δοκιμάσουν ντόπια εδέσματα και ευχαριστημένοι θα αποχωρήσουν.
Όνειρα θερινής νυκτός βέβαια όλα αυτά, γιατί η πραγματικότητα είναι θλιβερά διαφορετική.
Ο κεντρικός δρόμος της Γλυκής φωτίζεται από λάμπες εθνικής οδού, και δεν θυμίζει σε τίποτα τουριστικό χωριό, οι ταβέρνες κινούνται σε υποτονικό ρυθμό χωρίς πολλές επιλογές, μουσικά δρώμενα καθόλου, και το δεκαπενταύγουστο έχει μετατραπεί σε μια απέραντη σουβλακιάδα. Στην Παραμυθιά ο πεζόδρομος άθλιος και χιλιομπαλωμένος, τα μικρομάγαζα δεν υπακούν σε μια παραδοσιακή γραφική ταυτότητα εκτός από 2-3 με ντόπια τυριά και προϊόντα, ενώ οι πλατειούλες περιμένουν να αναδειχθούν.
Η Γλυκή έχει αναλυθεί από ειδικούς πως έχει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτεί ο απόλυτος προορισμός. Μύθους, ιστορία, φυσική ομορφιά και περιβάλλον, δραστηριότητες, διατροφή με ταυτότητα. Στο τελευταίο πάσχει, αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί. Η Παραμυθιά με μικρές προσεκτικές κινήσεις θα ήταν ευκολοπούλητη για τα τουριστικά γραφεία της Πάργας που ψάχνουν παρόμοιους προορισμούς. Πρέπει όμως να γίνουν προσπάθειες που θα στηριχθούν σε ένα σχεδιασμό. Οι άνθρωποι στον Δήμο που είναι επιφορτισμένοι να το κάνουν δεν είναι απαραίτητο να τα γνωρίζουν όλα. Τουλάχιστον όμως να μπορούν να προσελκύσουν ειδικούς να σχεδιάσουν κάτι καλό, να καθορίσουν το πλαίσιο, και να βάλουν φραγμό σε ασυδοσίες επιχειρηματιών. Είναι φανερό πως με αντιδημάρχους εν υπνώσει, και με αδιάφορη την τουριστική επιτροπή δεν θα έχουμε προοπτικές. Φτάνει να δει κάποιος το φυλλάδιο τουριστικής προβολής του Δήμου για να αντιληφθεί την ανεπάρκεια και την μετριότητα αυτών που ασχολούνται με το θέμα. Η άμεση αντικατάσταση τους από την Δημοτική αρχή είναι επιβεβλημένη. Η περιοχή διψάει για αποτελέσματα και δεν έχει την πολυτέλεια και για άλλα χαμένα καλοκαίρια
ΥΓ Επειδή σε λίγες μέρες θα αρχίσουν αυτές οι ζωηρές 45 μέρες της τουριστικής σεζόν μας και όλα θα ξεχαστούν, πριν αρχίσουν κάποιοι να μιλάνε για πολύ καλή σεζόν ας έχουν υπόψιν δύο πράγματα. Πρώτον, είναι μόνο 45 μέρες, απελπιστικά μικρός χρόνος. Και δεύτερον, τουρίστες που ήρθαν να αφήσουν 50ευρώ ξόδεψαν 25, γιατί δεν βρήκαν και άλλες υπηρεσίες.
More Stories
Αφιέρωμα: Ο λήσταρχος Γιώργος Κιάμος (Γ. Τζώρτζης) 2ο μέρος
Επιμελητήριο Θεσπρωτίας: Ανοίγουν οι αιτήσεις για «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ»
Γιόγιακας στην 64η Σύνοδο ΟΣΕΠ