paramythianews

Nέα από δήμο Σουλίου – Θεσπρωτία – Ήπειρο

Στην βουλή οι συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων στην Θεσπρωτία

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν οι ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας Μερόπης Τζούφη ζητώντας εξηγήσεις για την υποβάθμιση σχολείων και τη συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Θεσπρωτίας και της Πρέβεζας.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές, το υπουργείο Παιδείας αντί να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υποχρεώνει τους μαθητές να συγχρωτιστούν σε μεγαλύτερα τμήματα και να αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Επισημαίνουν ακόμα ότι με το ποσοστό εμβολιασμού στην ηλικιακή κατηγορία 0-17 ετών να παραμένει χαμηλό (8.1%) και τον καθηγητή Λοιμωξιολογίας Σωτήρη Τσιόδρα να προειδοποιεί πως «η χειμερινή περίοδος δεν αναμένεται εύκολη», οι σχετικές εντολές της πολιτικής ηγεσίας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης φαίνεται να στερούνται κάθε παιδαγωγικής και υγειονομικής λογικής.

Πιο συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρονται στην υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών. Επίσης, ειδική αναφορά κάνουν στις συγχωνεύσεις 12 τμημάτων σε σχολεία της Ηπείρου, ενώ τονίζουν πως προβλέπονται περαιτέρω συγχωνεύσεις σε δεκάδες σχολεία στους Νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας.

Τέλος, αναφέρουν πως σημαντικά προβλήματα καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ένταξης παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με δεκάδες κενά, ενώ κρίσιμες ελλείψεις υπάρχουν και στα Ειδικά Σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει:

1. Τι εξυπηρετούν οι υποβαθμίσεις σχολείων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων πέρα από την αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;

2. Γιατί μετά από δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων τα τμήματα μεγεθύνονται αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σύμφωνα και με τις εισηγήσεις του ΕΟΔΥ;

3. Τι προτίθεται να πράξει για τα εκατοντάδες κενά που καταγράφονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ηπείρου; Πως και πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη;

Ολόκληρη η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

– προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Συγχωνεύσεις τμημάτων και υποβαθμίσεις σχολείων στην Ήπειρο»

Έντονες αντιδράσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της Ηπείρου έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ώστε να εξοικονομήσει πόρους και προσωπικό. 

Με το ποσοστό εμβολιασμού στην ηλικιακή κατηγορία 0-17 ετών να παραμένει χαμηλό (8.1%) και τον καθηγητή Λοιμωξιολογίας Σωτήρη Τσιόδρα να προειδοποιεί πως «η χειμερινή περίοδος δεν αναμένεται εύκολη», οι σχετικές εντολές της πολιτικής ηγεσίας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης φαίνεται να στερούνται κάθε παιδαγωγικής και υγειονομικής λογικής.

Το υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και να καλύψει τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, επιλέγει να αναστατώσει τη σχολική καθημερινότητα υποχρεώνοντας τους μαθητές να συγχρωτιστούν σε μεγαλύτερα τμήματα, να αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα. Παράλληλα αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Υποβαθμίσεις σχολείων

Στο Νομό Ιωαννίνων, το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων υποβαθμίστηκε από τριθέσιο σε διθέσιο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, υπονομεύοντας τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας, και ειδικά των νέων οικογενειών, που ζητούν ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους.

Συγχωνεύσεις τμημάτων

Ακολουθώντας τις εντολές του υπουργείου, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν προχωρήσει ήδη στις συγχωνεύσεις:

  • 5 τμημάτων Γυμνασίων και Λυκείων στο Νομό Ιωαννίνων,
  • 4 τμημάτων ολοήμερου σε Δημοτικά Σχολεία στο Νομό Άρτας,
  • 3 τμημάτων Γυμνασίου στο Νομό Θεσπρωτίας,

ενώ περαιτέρω συγχωνεύσεις προβλέπονται σε δεκάδες σχολεία όλων των βαθμίδων στους Νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας.

Κενά στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη

Επιπλέον, σημαντικά κενά και προβλήματα καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ένταξης στην Περιφέρεια Ηπείρου παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με δεκάδες κενά, ενώ κρίσιμες ελλείψεις υπάρχουν και στα Ειδικά Σχολεία, δυσχεραίνοντας την καθημερινότητα των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται ή πάσχουν από νοσήματα που χρήζουν άμεσης παρέμβασης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1. Τι εξυπηρετούν οι υποβαθμίσεις σχολείων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων πέρα από την αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;
  2.  Γιατί μετά από δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων τα τμήματα μεγεθύνονται αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σύμφωνα και με τις εισηγήσεις του ΕΟΔΥ; 
  3. Τι προτίθεται να πράξει για τα εκατοντάδες κενά που καταγράφονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ηπείρου; Πως και πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τζούφη Μερόπη

Γεροβασίλη Όλγα

Κάτσης Μάριος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Θέλετε να μας στηρίξετε;

Μια δωρεά από εσάς μας είναι πολύτιμη. Χρησιμοποιήστε τον σύνδεσμο της paypal για ασφάλεια: